• HOME
  • CEREXCLUSIEF
    • Aanmelden
    • Registreren
  • WIE ZIJN WIJ
    • WAAR WE VOOR STAAN
    • HISTORIEK
    • WAT KAN CERES VOOR JOU DOEN
  • WAT DOEN WE
    • PRODUCTIE EN KWALITEIT
      • PRODUCTIEPROCES
      • BIJPRODUCTEN
      • KWALITEIT EN KWALITEITSCONTROLE
      • ONDERZOEK EN ONTWIKKELING
    • ONZE PRODUCTEN
      • ASSORTIMENT
      • HET SEIZOENTJE
    • WORKSHOPS
    • ONDERSTEUNING VOOR DE ARTISANALE BAKKER
      • DE WARME BAKKER
      • ADVIES OP MAAT
      • ONDERNEMINGSADVIES
      • BAKTECHNISCHE ONDERSTEUNING
    • ONDERSTEUNING VOOR DE INDUSTRIËLE KLANT
      • TECHNISCHE EN COMMERCIËLE ONDERSTEUNING
  • NIEUWS
  • BOETIEK
  • CONTACT
  • HELP
  • BAKKER WORDEN
  • BESTEL
  • CERESPECIAL
  • VOORWAARDEN
  • FR
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Contact
|
  • NL
  • FR
Bestel
CEREXCLUSIEF
  • CEREXCLUSIEF
  • Aanmelden
  • Registreren
Facebook Zoeken
  • www.ceres.be
  • / Nieuws

BLIJF OP DE HOOGTE VAN ONZE LAATSTE NIEUWTJES!

Terug naar nieuws
.

Versheid is zilver, smaak is goud

Nieuws - Professionals - Actua - Inspiratie

Smaak is het allerbelangrijkst bij het kopen van brood, patisserie en chocolade. Dat blijkt uit de grootste consumentenstudie ter wereld voor die sectoren. Op de tweede plaats komt versheid; op de derde prijs.

‘Taste Tomorrow’ is de grootste studie ter wereld bij consumenten van brood, patisserie en chocolade. Ze verzamelde gegevens van 17.000 mensen verspreid over 40 landen. Eén van de meest opmerkelijke resultaten? Smaak haalt versheid in als de meest doorslaggevende factor bij het kopen van bakkerijproducten.

In 2015 bepaalde versheid nog het sterkst het kopen van brood, gebak en chocolade. In 2019 is dat smaak, wereldwijd voor patisserie en vaak ook voor brood. Maar let op: Europeanen zetten versheid nog altijd op de eerste plaats. Als je het goed wil doen als bakker in België, zorg dan dat je brood kraakvers én onweerstaanbaar lekker is!

 

Ceres

 

Meer dan smaak

Voor de consument van vandaag is smaak meer dan wat je proeft. Textuur speelt een steeds belangrijkere rol! Voeding die heerlijk, prikkelend of bijzonder aanvoelt in de mond, doet het steeds beter. Dat bleek ook al uit toonaangevend onderzoek van Innova Market Insights. De hedendaagse consument betaalt graag voor een uitzonderlijke ervaring. Bij voeding bepaalt textuur mee die beleving.

 
Prijs is brons

Een derde element staat bijna overal ter wereld centraal bij het kopen van brood, patisserie en chocolade: de prijs. Maar verder spelen ook minder traditionele elementen een rol.

Zo hechten klanten belang aan het ambacht van de producent: ze zijn bereid meer te betalen voor voeding met een menselijke touch, klaargemaakt door een vakman met bijzondere expertise. Ook gepersonaliseerd brood, gebak en chocolade trekken de aandacht van de consument; of gewoon het gemak van aankoop.

In totaal ontdekte ‘Taste Tomorrow’ negen tendensen. Bekijk ze hier en gebruik ze in je bakkerij.

 

Lees meer:

  • ‘4 voedingstrends om de klant van vandaag te behagen’
  • ‘Hoe lok je ‘millennials’ naar je zaak?’
  • ‘De voedingstrends voor 2020 en hoe jij erop kan inspelen’

 

Bronnen: tastetomorrow.com

E-mail e-mail Permalink permalink
Tweet tweet Share share Share share

Ook interessant

Een geschiedenis van bakkers en hun brood Bakkersverhaal: Manu Logghe heeft het hart op de juiste plaats Brood en de ramadan: ga voluit voor vezels Ambachtelijkheid en versheid: dé ingrediënten voor succes 5 (+1) tips voor een goede nachtrust Acht bloemsoorten voor een geslaagde lente en zomer Zo maakt Philip Daems het verschil voor jullie als bakkers Tricol’OR, een garantie op een eerlijke producentenprijs De vaccinatiecampagne: enkele praktische vragen op een rijtje Aan de slag met puur meel, zonder additieven
CERES

Ceres gelooft in de toekomst van artisanale bakkers die kiezen voor kwaliteit, authenticiteit, gezondheid en duurzaamheid. Daarom willen wij je ondersteunen met aangepaste producten en een omkadering die je helpt om concurrentieel te blijven en de tevredenheid van je klanten te vrijwaren.

Moulins Soufflet
Menu
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Bestel
Contact
  • Contact
  • Voorwaarden
  • Privacy
  • Cookies
Partners

  • De Warme Bakker
  • Aspirant baker
  • Brood & Gezondheid
  • QNH
  • FoodDESK

SCHRIJF JE NU IN OP ONZE NIEUWSBRIEF
CERESPECIAL