• HOME
  • WIE ZIJN WIJ
    • WAAR WE VOOR STAAN
    • HISTORIEK
    • WAT KAN CERES VOOR JOU DOEN
  • WAT DOEN WE
    • PRODUCTIE EN KWALITEIT
      • PRODUCTIEPROCES
      • BIJPRODUCTEN
      • KWALITEIT EN KWALITEITSCONTROLE
      • ONDERZOEK EN ONTWIKKELING
    • ONZE PRODUCTEN
      • ASSORTIMENT
    • WORKSHOPS
    • ONDERSTEUNING VOOR DE INDUSTRIËLE KLANT
      • TECHNISCHE EN COMMERCIËLE ONDERSTEUNING
  • NIEUWS
  • BOETIEK
  • CONTACT
  • HELP
  • BESTEL
  • CERESPECIAL
  • VOORWAARDEN
  • FR
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Contact
|
  • NL
  • FR
Bestel Facebook Zoeken
  • www.ceres.be
  • / Nieuws

BLIJF OP DE HOOGTE VAN ONZE LAATSTE NIEUWTJES!

Terug naar nieuws
.

Als bakker nieuwe klanten aantrekken en behouden? Zo!

Actua - Marketing - Tips & Tricks

Tijdens de coronaperiode herontdekte de consument het plezier van lokaal winkelen. Niet met de wagen naar overvolle supermarkten, wél te voet naar de bakker om de hoek. Minder drukte, persoonlijker (op afstand weliswaar) contact … Maar hoe houd je deze klanten bij jou en hoe blijf je ook in de toekomst nieuwe klanten aantrekken?

 

Zo brengt sociale media brood op de plank

Nog niet actief op sociale media als bakker? Dan is het nu tijd om aan de slag te gaan. Met een bereik van 74% in België voor Facebook en 30% voor Instagram, is het dé manier om je bestaande en nieuwe klanten te bereiken.

Een pagina maken is eenvoudig, gratis en kan je naast winst ook heel wat plezier opbrengen. Zit je toch even vast? Dan helpen we je bij Ceres graag verder op weg.

 

Hoe ga ik aan de slag?

  • Houd het duidelijk en overzichtelijk. Met concrete informatie zoals openingsuren en je locatie. Afgewisseld met leuke nieuwtjes.
  • Toon je assortiment. Maak jij de lekkerste koffiekoeken? Toon ze allemaal! Fotografeer ze en laat je klanten alvast online watertanden.
  • Gebruik humor en houd het luchtig. Doe mee aan gekke challenges, maak leuke filmpjes en steek er een persoonlijke toets in.
  • Laat zien hoe je het verschil maakt. Toon je ambacht, laat zien hoe het er achter de schermen aan toe gaat en hoe jij elke extra mile gaat voor je klanten.
  • Hou online acties. Een kleurwedstrijd voor kindjes, een pistoleetje gratis als je een gekke bekken-foto neemt en deelt op Facebook … Laat je bakkerij online leven.
  • Speel in op de actualiteit. Pasen, het begin van de zomer, de Sinterklaasperiode … Gebruik deze momenten als kapstok om leuke dingen rond te doen. Of wat dacht je bijvoorbeeld van de voedingstrends 2020?

 

Inspiratie nodig? Voor De Warme Bakker ontwikkelden we een Facebookpagina met uitgebreide content. Deze posts kan je snel en eenvoudig delen op je eigen pagina.

 

Wat haal ik eruit?

  • Top-of-mind. Dankzij je posts zien klanten je regelmatig voorbijkomen. En zullen ze zo ook in het echt sneller bij je langskomen.
  • Betrokkenheid. Door interactie en zaken te tonen die je normaal niet ziet, zorg je voor een hechtere band met je klanten. Je komt (nog) sympathieker over.
  • Efficiëntie. Je kan heel snel, veel informatie delen.
  • Een slimme manier van reclame maken. Mensen liken en delen jouw posts waardoor ook weer potentiële klanten dit zullen zien. Het verruimt je netwerk.

 

En ook offline kan je heel wat doen

Zorgen voor klantenbinding, ook na de crisis? Dat doe je door hen te overtuigen met de juiste actiepunten.

  • Creëer een veilige omgeving. Ook na deze coronaperiode zal het belangrijk blijven klanten op hun gemak te stellen. Blijf handgel aanbieden, promoot gebruik van de bankkaart enzoverder.
  • Een nog grotere glimlach en een dankjewel. Klantvriendelijkheid is belangrijker dan ooit. Verkondig je dit op sociale media? Maak het dan ook zeker waar in je winkel zelf.
  • Proevertjes. Natuurlijk niet meer op de klassieke manier, op een schaaltje op de toonbank. Maar wel verpakt om mee te geven aan je klanten.
  • Bonnen en ander promotiemateriaal. Een zekerheid dat je klanten zullen terugkomen.
  • Zet je ambachtelijkheid in de verf. Hét moment om je te onderscheiden van de rest.

 

Klanten overtuig je als bakker niet meer enkel met een aantrekkelijke toonbank. Zet al je troeven in de verf door gerichte acties op sociale media. En maak van je consumenten vandaag, vaste klanten voor de toekomst.

 

Wil je online nog meer uit je bakkerij halen? Dan kan je met een webshop snel en eenvoudig heel wat nieuwe klanten kan aantrekken.

 

 

Bron: Winkelcoach.be

E-mail e-mail Permalink permalink
Tweet tweet Share share Share share

Ook interessant

Lente in de lucht en op je bord Welkom, winter! Warme tips voor koude dagen in je bakkerij Bonjour, les baguettes: Frans stokbrood ontbloot ‘Brood, goed verhaal’-campagne smaakt naar meer Van gezondigd naar gezond met Formavit & Linea Dit zijn de versbakken bakkerij- & patisserietrends 2024 8 x Frans brood op de plank Haver, jouw duurzame held 5x scoren met volkoren Vive la viennoiserie: breng Parijs naar je bakkerij!
A company of the
CERES

Ceres gelooft in de toekomst van artisanale bakkers en bloemverwerkende bedrijven die kiezen voor kwaliteit, authenticiteit, gezondheid en duurzaamheid. Daarom willen wij je ondersteunen met aangepaste producten en een omkadering die je helpt om concurrentieel te blijven en de tevredenheid van je klanten te vrijwaren.

Menu
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Bestel
Contact
  • Contact
  • Voorwaarden
  • Privacy
  • Cookies
Partners

  • Aspirant baker
  • Ambassadeurs du Pain.be

SCHRIJF JE NU IN OP ONZE NIEUWSBRIEF
CERESPECIAL