• HOME
  • CEREXCLUSIEF
    • Aanmelden
    • Registreren
  • WIE ZIJN WIJ
    • WAAR WE VOOR STAAN
    • HISTORIEK
    • WAT KAN CERES VOOR JOU DOEN
  • WAT DOEN WE
    • PRODUCTIE EN KWALITEIT
      • PRODUCTIEPROCES
      • BIJPRODUCTEN
      • KWALITEIT EN KWALITEITSCONTROLE
      • ONDERZOEK EN ONTWIKKELING
    • ONZE PRODUCTEN
      • ASSORTIMENT
      • HET SEIZOENTJE
    • WORKSHOPS
    • ONDERSTEUNING VOOR DE ARTISANALE BAKKER
      • DE WARME BAKKER
      • ADVIES OP MAAT
      • ONDERNEMINGSADVIES
      • BAKTECHNISCHE ONDERSTEUNING
    • ONDERSTEUNING VOOR DE INDUSTRIËLE KLANT
      • TECHNISCHE EN COMMERCIËLE ONDERSTEUNING
  • NIEUWS
  • BOETIEK
  • CONTACT
  • HELP
  • BAKKER WORDEN
  • BESTEL
  • CERESPECIAL
  • VOORWAARDEN
  • FR
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Contact
|
  • NL
  • FR
Bestel
CEREXCLUSIEF
  • CEREXCLUSIEF
  • Aanmelden
  • Registreren
Facebook Zoeken
  • www.ceres.be
  • / Nieuws

BLIJF OP DE HOOGTE VAN ONZE LAATSTE NIEUWTJES!

Terug naar nieuws
.

Comfort food of een gezond alternatief? Wat je klant wil na deze woelige tijden

Nieuws - Ceres - Actua - Inspiratie

De baktrends na een pandemie in een wereld waarin de consumentenvoorkeuren voortdurend veranderen? Die ontdek je in dit artikel.

 

De turbulente tijden zorgen ervoor dat het moeilijker wordt de trends te voorspellen, maar er zijn alvast twee duidelijke kampen dit jaar: verwennerij versus gezondheid. Verder nemen we afscheid van voedselverspilling en zeggen we hallo tegen

  • zowel nostalgische en traditionele smaken als exotische en gezonde smaken
  • duurzame producten
  • en veganisme.

 

Minder verspilling, meer tevreden klanten

Minder voedsel verspillen, dat vinden je klanten steeds belangrijker. Dat kan je doen door

  • beter te plannen, eventueel met behulp van software
  • hulpmiddelen zoals de Too Good To Go-app in te schakelen
  • overschotten aan mensen in nood te doneren
  • nieuwe producten te maken met restjes van andere producten, zoals broodpudding

 

Traditioneel & nostalgisch

De grote nieuwkomer dit jaar: de nostalgische touch. In onzekere tijden hebben je klanten nood aan zekerheid. Die zoeken ze in nostalgische en traditionele smaken. We zien dat

  • karamel, vanille, speculaas, chocolade en vooral meringue opnieuw in de spotlight komen
  • traditionele zomerse fruitsoorten als aardbeien en frambozen de toon aangeven

 

Exotisch & gezond

Toch is er naast traditionele smaken ook plaats voor pittige exotische smaken. Guave, granaatappel, passievrucht doen hun intrede, en ook citrus smaken zoals citroen en limoen zijn ook in trek.

De citrusvrucht is een categorie die nooit echt ten volle is benut door bakkers. Er wordt vaak met citroen gewerkt, maar heel wat andere citrus smaken zoals de bloedsinaasappel en roze pompelmoes, vallen nog te ontdekken.

Deze smaakprofielen zijn niet alleen lekker, ze hebben ook tal van voordelen door hun associaties met gezondheid. Je klanten zijn vanwege de pandemie meer bezig met een gezonde en evenwichtige levensstijl. Dat zorgt ervoor dat smaken van echt fruit met immuniteitsverhogende kwaliteiten meer dan ooit in de smaak vallen.

 

Duurzaam duurt het langst

Naast gezondheid, neemt ook de aandacht voor duurzaamheid dit jaar alweer toe. Zowel je collega's als je klanten zijn bewust op zoek naar manieren om meer te maken van wat ze hebben en om het beste uit elk product te halen.

 

Parttime veganisten en flexitariërs

Veganisme: een trend of here to stay? Alleszins, je klanten verwachten steeds meer keuze en meer plantaardige alternatieven. 

De stijging is deels te danken aan het feit dat er naast veganisten ook steeds meer 'parttime veganisten' of 'flexitariërs' zijn. Dat zijn je klanten die hun inname van producten van dierlijke oorsprong graag willen verminderen.

 

Zomer

Natuurlijk draait de zomer niet alleen om zoete lekkernijen. Bij warm weer gaan je klanten uiteraard picknicken en barbecueën. Denk daarom ook zeker aan producten die daarbij horen zoals bagels, hamburger buns en wraps.

Wat het ook is waar je je klanten mee wil verwennen… je bloem, die vind je bij ons! 

E-mail e-mail Permalink permalink
Tweet tweet Share share Share share

Ook interessant

Tarweoogst 2023: bak-proof! Bijna Broodway … Laat je bakkerij (zonne)stralen! Verras met 5 luchtige, unieke smaken Verras je klanten met 7 unieke broden Mag je internetafbeeldingen zomaar gebruiken voor je bakkerij? Wedstrijd: win jij een fiets van 1500 euro of een andere prijs? Verras met bloem van eigen bodem Zuurdesembrood: populairder dan ooit 2022: een jaar met 4 onmisbare nieuwkomers Zo scoor je het hele jaar door met speculaas
CERES

Ceres gelooft in de toekomst van artisanale bakkers die kiezen voor kwaliteit, authenticiteit, gezondheid en duurzaamheid. Daarom willen wij je ondersteunen met aangepaste producten en een omkadering die je helpt om concurrentieel te blijven en de tevredenheid van je klanten te vrijwaren.

Moulins Soufflet
Menu
  • Wie zijn we
  • Wat doen we
  • Assortiment
  • Nieuws
  • Boetiek
  • Bestel
Contact
  • Contact
  • Voorwaarden
  • Privacy
  • Cookies
Partners

  • De Warme Bakker
  • Aspirant baker
  • Brood & Gezondheid
  • QNH
  • FoodDESK

SCHRIJF JE NU IN OP ONZE NIEUWSBRIEF
CERESPECIAL